16-19/04 - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 16-19/04 - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

16-19/04

Door: Doris en Aldwin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

19 April 2011 | Filipijnen, Baguio City

16/04
Vandaag de reis van Banaue naar Bontoc.
Inchecken hotel en gelijk door naar museum en heetwater bronnen. Zelfs gezwommen in warm water.

17/04
Drie uur in de auto gezeten naar Kalinga via ruwe onverharde hobbel wegen (ander dorp als zes jaar geleden).
Via een smalle brug over het water een wandeling gemaakt door de rijstterrassen en lokale dorpjes. Daar hebben wij in die dorpjes lucifers en snoep uitgedeeld. Drie uur terug gereden over dezelfde weg naar het hotel in Bontoc.

18/04
Eerst een stuk gewandeld door een van de mooie kloven van de Filippijnen in Sagada. Daar een aantal hangende doodskisten gezien. Deze traditie doet de lokale bevolking nog steeds. Ze geloven dat als je dood bent dan dichter bij de hemel zit.
Daarna zijn we in een hele mooie grot afgedaald met een gids die ook een lamp bij zich had. Dat was een mooie ervaring.
Hierna zijn we doorgereden naar ons volgende hotel (Ms. Data Hotel) waar weten we even niet. Dat zoeken we nog op.

19/04
Vanuit het hotel zijn we afgereisd naar Baguio city en onderweg groenteterrassen gezien. Daarna zijn we op zoek gegaan naar zilver waar deze stad om bekend staat en gevonden.
In the afternoon zijn we gaan eten in de shopping mall van Baguio.
Morgen op naar Manila.

Geniet van de Foto’s……
Groetjes wij.

• 19 April 2011 - 11:46

Anne:

ha, heerlijk, bronnen met heet water... het is tenslotte ook zo'n koud land daar. kun je eindelijk weer eens een beetje opwarmen ;-)

• 19 April 2011 - 12:23

Wouter En Aldwin:

Jah het is hier nu gewoon kouder dan in Nederland, wij gaan een keer weg...

• 19 April 2011 - 14:59

Nicky:

Heei!!
    Tijd niet meer gelezen, maar wat ontzettend indrukwekkend allemaal wat jullie meemaken. Misschien moet ik ook maar een keertje naar de Filippijnen als ik het zo van jullie lees en de foto´s bekijk.

Nog ontzettend veel plezier met z´n vieren en geniet ervan, ondanks dat `koude` weer ;-).

Groetjes vanuit Noordeloos

• 19 April 2011 - 16:05

Otto:

Halo daar in dat koude koude Filipijnen,

Fijn weer wat van jullie te horen.

Tot voorkort was ik wel een beetje jalours op zo'n mooie reis, maar nu de verhalen korter en kouder worden, ben ik toch wel blij dat ik gewoon hier zit hoor... ;)

En dan die stoere zwagers, die alleen maar toe mogen kijken hoe de chauffeur een lekke band staat te verwisselen (ik weet, dat ze diep van binnen, heel graag zelf hadden willen sleutelen).
    Nee, jalours hoef je niet te zijn, op deze reizigers. ;)

Groeten vanuit het warme warme Nederland.

• 19 April 2011 - 16:47

PapaPim:

"Stond erbij en ....." Heren, hebben jullie daarop geoefend: naar Lorenzo staan te kijken en beiden(!!) met de handen in de zak. Dat kan haast geen toeval zijn, toch? Het is vakantie hoor, geen werken! Die handen in je zak doe ja maar weer als je voor je baas bezig ben. kijkne wat hij zegt!
    Groeten en nog veel plezier samen. Nog een weekje en zien we jullie weer. Tot dan!

• 19 April 2011 - 17:15

Esther:

Hai Hai,

Wat een leuke foto's weer! Nog even volop genieten want nog maar 8 daagjes... Veel plezier nog met alles wat jullie gaan doen!

P.S het is hier ook echt HEERLIJK weer.. sunshine!

Kus

• 19 April 2011 - 17:59

Maartje:

Aldwin, wil je niet zo dicht op het randje van de afgrond gaan staan! Je bent wel mijn aanstaande zwager.
    Wouter neemt gelukkig nog net genoeg afstand.

• 20 April 2011 - 19:24

Anne S:

Wat en ervaringen allemaal en prachtige toto`s wouter je zou bij ons in de tuin ook en rijstterras kunnen maken. Nog heel veel plezier met elkaar ,groetjes allemaal.

• 21 April 2011 - 17:16

Harry,Annette,Maura:

Leuk jullie verhalen te lezen en mooie foto's.Geniet nog even.Het is hier erg warm nu en zondag gaan we met de familie bbq'en.Toedeloe.