04/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 04/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

04/04

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

04 April 2011 | Filipijnen, Manilla

Allereerst excuses dat wij gisteren geen verslag hebben uitgebracht. Gisteren was even een rustdag voor ons

We begonnen vandaag met een lekker ontbijt in het hotel. Rosedin heeft zoals gewoonlijk een gebakken eitje op haar bord. Ik probeerde vandaag een pannenkoek. Deze worden zo voor je gemaakt. Superlekker!!!

De planning is voor vandaag om naar het Ayala Shopping Mall te gaan. Hier zijn we spullen gaan kopen voor het kindertehuis. Het is zo groot hier dat we eerst uitmoesten zoeken waar we het speelgoed konden halen. Uiteindelijk zagen we een soort Vroom en Dreesman (de uitstraling van de winkel veel kan beter)
Wij waren daar aan het verzamelen gegaan en het personeel had door dat wij dus heel wat spullen nodig hadden. Er stonden bijna 4 man ons te helpen met spullen zoeken die wij wilden hebben voor het kindertehuis.
We hadden van te voren al gevraagd wat het kindertehuis eventueel zou kunnen gebruiken.
Dus we liepen met een lijstje rond.

Wat hebben we gekocht?;
6 paar backminton rakkets plus 12 hoedjes erbij
4 rubberen frisbees (komen ze niet zo hard aan)
4 verschillende kleuren hulahoepels.
2 vliegers
2 baseball bats
2 flessen met zeepsop (zodat ze hun bellenblaas busjes kunnen bijvullen)
6 springtouwen
2 gitaren in de kleuren blauw en groen.(deze kunnen ook aangesloten worden aan de speakers)
Oh ja en we kregen een gratis babylotion erbij.

Het personeel dachten dat wij vier kinderen hadden en speelgoed voor ze gingen kopen. Wij legden ze uit dat het voor het kindertehuis was.
Uiteindelijk konden we alles afrekenen bij de kassa en het was zo’n groot bedrag dat de pinautomaat het niet aankon. Na een half uur wachtten en ondertussen al een kruk aangeboden gekregen. Deed het apparaat het weer. Twee mannen hielpen ons bij het sjouwen van de spullen naar de taxi.
Morgen geven we de kinderen library class. Dan kunnen we de spullen gelijk afgeven. We denken dat ze er heel blij mee zullen zijn!!

Nu op dit moment zitten Rosedin (boek aan het lezen) en ik heerlijk bij het zwembad van het hotel. Het is nog licht buiten, maar de zon is al achter de bergen verdwenen.
Morgen komen Aldwin en Wouter onze kant op en we kijken er naar uit! Woensdag middag zullen ze hier in Cebu pas arriveren.

Tot morgen!!

Doris en Rosedin

• 04 April 2011 - 10:03

Mama:

Wat een geweldige ervaring weer.
    Liggen die spullen nu allemaal in jullie kamer? Of zijn jullie gelijk doorgereden naar het CSC?
    Hoeveel pesos kan die pinautomaat aan?
    Nog twee nachtjes slapen......!
    Dikke pakkerd.

• 04 April 2011 - 10:21

Mama:

Wel delen met je zus, die mango shake's!!

• 04 April 2011 - 10:33

Papa:

Hoi Meiden,

Wij kijken elke dag weer uit naar jullie verslagen. Hartstikke leuk wat jullie allemaal beleven. Wij denken er ook over om jullie in te zetten voor onze wekelijkse boodschappen. Lijkt jullie dat wat?? Dan hebben wij wat meer vrije tijd......

• 04 April 2011 - 11:21

Maartje:

Hoi lieve zussen,

Leuk om dit shopavontuur te lezen. Handig dat die mannen alles voor jullie gingen dragen. Ze zullen wel blij geweest zijn met zulke klanten.
    Fijn zeg dat je de kinderen spullen kan geven, waar ze echt iets aan hebben. Hopelijk kan er lang en veel mee gespeeld worden.

Groetjes,
    Maartje

• 04 April 2011 - 11:40

Aldwin:

hoi

wat een berg met speelgoed zullen ze vast blij mee zijn.
    oja pim van de boodschappen vindt ik niet zo'n goed idee, want dan zal ik wel de man zijn die alles moet dragen.

maar doris mijn tas staat al voor de deur klaar dus we komen er bijna aan hoor!!! tot woensdag

kuz aldwin

• 04 April 2011 - 16:08

Otto:

Hey lieve zusjes,

Wat een mooie cadeaus hebben jullie gekocht voor de kids!
    Volgende keer toch wat verder afdingen denk ik? Dan kan de pinautomaat het misschien wel handelen.

Maar goed dat jullie gisteren een rustdag hadden, met vandaag weer zo'n drukke dag; "dit moment zitten Rosedin en ik heerlijk bij het zwembad van het hotel" ;).
    Toch nog steeds een beetje jaloers...

Groeten, Otto

• 04 April 2011 - 16:35

Papa:

Meiden,

Kan die foto van de Mangoijus drinkende Doris niet weggehaald worden? Het water loopt me in de mond........

• 04 April 2011 - 20:00

Nicky:

Heei meiden,

Jeetje, wat veel verhalen. Ik liep eerlijk gezegt een beetje achter met het lezen van jullie verslagen. Het moet gewoon fantastisch zijn om zoveel leuk speelgoed voor het kindertehuis te kopen!! Al die lachende kopjes zometeen ;-).

Whihi... ik hoop dat Wouter en Aldwin op zijn verjaardag niet te duf bij jullie aan komen!! Heel veel plezier jullie en ik kijk er naar uit om meer van jullie verslagen te lezen :D.

Liefs,

• 04 April 2011 - 20:11

Alie:

Aldwin heeft de koffer al klaar.
    nog één nachtje slapen in Holland, en dan komt hij er aan Doris.
    Nu nog twee glazen van dat heerlijke sap voor jouw alleen, dat wordt straks dus delen met Aldwin. Doris
    liefs Alie

• 04 April 2011 - 20:48

Corrie:

jullie verhalen worden steeds spannender. je maakt heel wat mee hoor.
    geniet ervan en fijne tijd nog
    groetjes corrie

• 04 April 2011 - 21:19

John En Sandra:

Die gitaren had ik mooi zelf gehouden.
    1 om te spelen en de andere voor reservie hahahaha.

Leuk dat de boys komen!

groetjes john

• 05 April 2011 - 06:59

Pieter:

Het is leuk om jullie zo te volgen.
    Om half 11 ga ik Aldwin en Wouter ophalen om naar schiphol te brengen.
    Ze komen er nu echt aan!
    Veel plezier nog samen en straks natuurlijk met zijn vieren.
    Doe voorzichtig en geniet van alle avonturen en ervaringen.
    Wij blijven jullie volgen.

Groetjes, Pieter