27/03 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 27/03 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

27/03

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

28 Maart 2011 | Filipijnen, Cebu City

In ons vorige verslag vertelde we dat er adoptie ouders zijn gekomen om 7 kinderen op te halen. Maar het zijn er 9 die ze mee naar de USA. Zelf heeft het koppel 3 biologische kinderen en hebben anderhalf jaar geleden ook al twee kinderen geadopteerd van dit kindertehuis. Morgen middag zullen ze vertrekken. Amazing!!!!

Vanochtend hebben we rustig aan gedaan. We hadden om 3 uur afgesproken met Mitch bij het kindertehuis. Daar aangekomen met de taxi (waarvan we dachten dat zijn auto halverwege de weg nog een keer uit elkaar zal vallen) ongedeerd gelukkig, zagen de bubbels al in de lucht vliegen. We hadden de zak met bellenblaasbusjes al eerder gegeven , maar hadden ze nog niet gebruikt. Er waren er nog een paar over dus konden we de andere kinderen ook wat geven. Dus Aldwin en Wouter; Please don’t forget the bubbels, because the kids like it here. Specialy when the sun is shining so the bubbels have lots of colors.
Oh, ja, er werden ook geen drie verjaardagen gevierd. Een van de meiden is dus jarig vandaag Risa Mea die geadopteerd wordt door de USA ouders. Zij is 16 geworden en als er iemand jarig is wordt hier ook feest gevierd. De kinderen krijgen dan spagetti met als toetje ijs met cake. En vol dat we waren aan het eind van de avond!

Daarna zijn we door Ruth(de vrouw van Mitch) naar een taxi verzamelplek gebracht, zodat we met de taxi weer terug konden naar het Montebello Hotel. We hadden daar nog soort van huiswerk te doen, want morgen ochtend om 08.00u gaan we een presentatie geven over Nederland. We hadden onze presentatie al klaar, maar Mitch had nog gevraag of we een projector nodig hadden. Dus dat leek ons wel handig, want dan konden we wat foto’ s laten zien van Nederland. Er komen kinderen luisteren van vier jaar tot vijftien jaar, dus is het juist leuk om ze wat te laten zien. Toen wij hoer mee bezig waren zaten we in de lobby van het hotel en stond Carmalita opeens voor onze neus! Ze vertelde dat we zelf een bus of wagen moesten regelen als we naar onze familie in Borbon zouden gaan. We hebben haar uiteindelijk verteld dat we dat niet gingen doen. We zullen alleen Jennifer en onze half zus Myrna ontmoeten. Carmalita vertelde dat een oom waar Jennifer woont ook erbij zou zijn. Donderdag zullen we ze dan ontmoeten!
Na een half uurtje ging ze weer. En wij moesten nog meer foto’s zoeken voor onze presentatie. Wie bellen er Aldwin en Wouter! Maar ja, we hadden afgesproken om te skypen. Dat kwam er ook nog eens tussendoor. PFOE! En ons huiswerk werd maar uitgesteld. Laat in de avond waren we dan eindelijk klaar, alles nog gouw op een usb-stick geplaatst. En zijn we gelijk ons bed ingedoken….

Liefs Doris en Rosedin

• 28 Maart 2011 - 16:12

Mama:

Roos je zei vanmiddag dat je groente eet als die er is maar let je wel op dat je geen rauwkost eet dat evt. in niet al te schoon water is gewassen?
    Alleen gekookte groente dus. Maar in het kindertehuis zal het wel schoon zijn hoop ik. Pim heeft zes jaar geleden een heftige diarree opgelopen na het eten van een blaadje sla.
    Het was heel ijn jullie even te spreken.
    Doen we nog eens binnenkort hoor.

• 28 Maart 2011 - 20:41

John En Sandra:

Hee..Jullie zijn er vol van, want iedere dag een verslag!
    Geniet er van