29/03 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 29/03 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

29/03

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

30 Maart 2011 | Filipijnen, Cebu City

Nou vandaag waren we 12.15u in de school van het kindertehuis. Niet veel later kwamen de kinderen van het kindertehuis naar de school. Zij hadden net even middag gegeten. IWe kregen gelijk de eerste kinderen in de library. Toen ze binnen kwamen zeiden ze allemaal in koor; Good afernoon visitors!
In deze klas zaten zeven kinderen. De volgende klas ook zeven kinderen. De klas daarna waren vijf kinderen en de laatste klas waren ze met z’n tienen.
Bij elke les hebben aan het begin een stukjes gelezen met de kinderen. Toen hebben we wat uitgelegd over Koninginnedag en zijn we van oranje papier kroontje gaan maken. De kroontjes hadden we gisteren al voorbereid. (zie foto’s)
Ze mochten daarna zelf nog war boeken uitzoeken uit de bibliotheek om deze zelf te lezen. Hier voor pakten zij ieder een speciale liniaal. Als ze dan eenmaal een boek wild uit de boeken kast, plaatsen ze de liniaal op de plek waar de het boek weggehaald hadden. Zo konden ze later het boek weer terug leggen op de zelfde plek waar ze het vandaan hadden gehaald.
Aan het einde van de les hadden we ze nog in het Nederlands leren tellen tot tien. En liedjes laten horen ook in het Nederlands.
Daar ook nog met alle klassen apart op de foto mat de versierde koontjes. (deze komen later nog op de site)
Om 16.00u zijn we met een busje van de CSC shelter naar de grote straat gebracht. Hierin gingen ook de leraressen mee zodat zij een Jeepney konden pakken. Jeepney is een bus (meestal gepimped met veel kleur en bijbels tekst erop) die burgers gebruiken. Ze stappen dan gewoon in en betalen bij iemand die achterin de bus staat en stappen gewoon uit wanneer neer ze eruit moeten. Soms ook zonder betalen. Het ziet er soms ongeregeld uit.
Dus wij hebben de taxi maar gepakt, weten we zeker dat op de plek van bestemming komen.
Zo morgen weer naar school.

Bye Bye Doris and Rosedin

• 30 Maart 2011 - 04:53

Sandra:

druk agenda hebben jullie hoor! maar wel heel erg leuk, de kinderen vinden het vast ook geweldig. geniet ervan!

• 30 Maart 2011 - 05:50

Ja Ja DinDin:

Een beetje pronken met je nieuwe blackberry... Fijn dat het zo goed gaat! En dat jullie je vermaken! Toch?!? Als ik het zo lees wel in ieder geval.

Hier in Nederland gaat het ook goed hoor, hou het net uit zonder je... Hebben de tickets voor Jennifer betaald hoor.

Groetjes en nog 7 nachtjes slapen:D

• 30 Maart 2011 - 07:50

Anne:

echt heel erg leuk jullie verslagjes! tjonge, wat maken jullie veel mee en wat gaan jullie veel meemaken in die 5 weken!

grappig trouwens, die 'holland tulips'. dat + de oranje kroontjes zal vast zorgen voor een gevoel van thuis. ;-)

en hoe smakken de mango's? houden jullie een score bij van de hoeveelheid die jullie verorberen? ze zullen daar bij het ministerie van landbouw wel vreemd opkijken wanneer ze de mango-statistieken van de maand maart en april zien. ineens een onverklaarbare stijging...

• 30 Maart 2011 - 10:12

Esther:

Die foto's... mooi hoor.. en Dor wat kan je mooi knutselen! :D

Konden jullie dan vanmorgen een keertje uitslapen? lekker..

Fijne avond nog! en tot morgen! haha.

X

• 31 Maart 2011 - 14:02

Mama:

Het is nu 31 maart en ik ben zo benieuwd hoe de ontmoeting met Jennifer is geweest.
    Het telefoneren lukte niet zojuist, jammer hoor.
    Knuffel.