07/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 07/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

07/04

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

07 April 2011 | Filipijnen, Manilla

Hallo lieve mensen!

We zitten momenteel met z´n vieren aan een drankje onder een palmboom aan het zwembad. En onder het vermaak van mooie tropische muzieknoten is het tijd om even een verhaaltje te schrijven naar het thuisfront. Weer een hoop meegemaakt dus we zijn benieuwd of dit het verhaal van gisteren nog kan overtreffen. Allemaal bedankt voor de leuke berichten in ieder geval, we ze hebben vol vermaak terugzitten lezen!!

Goed, vanochtend begonnen met een ontbijtje bij Montebello. Voor Aldwin en mij was het even wennen hoe dit gaat, maar gelukkig hadden Rosedin en Doris al 2 weken ervaring! Vervolgens om 10 uur afgesproken met onze grappige chauffeur June voor een citytrip door Cebu, wat een ervaring zeg. Gisteren na de vlucht maakte ik en Aldwin al kennis met de verkeerschaos en vandaag was het niet anders. Eerst vertrokken we naar het hoogste punt van (ondertussen zit ik gewoon Nederlands te praten tegen de ober, snapt er niks van) Cebu eiland, een uitkijkpunt over de stad. Onderweg ernaar toe wel eerst bij twee andere hotels een joyride gemaakt over het terrein, wat een vent! Mooi man. Aangekomen bij het viewpunt een prachtig uitzicht, maar de weg ernaar toe tegen de berg op was nog mooier. Wat een grote stad.

Na het uitzicht zijn we doorgereden naar de ZIP LINE, wat is dat? Blijkt het een kabelbaan te zijn van 400 meter heen en terug met een mooi uitzicht op de bergen er achter. Wel wat spannend, want we moesten een voor het oog gammele constructie omhoog, vol spanning dan toch maar naar beneden geroetst. Blijken we onderweg nog een ravijn over moesten… en Aldwin en ik onze benen verschillende keren moesten in houden om niet tegen een huis of hek te knallen… maar een prachtige ervaring.

Hierna zijn we weer teruggereden de stad in, even gegeten, samen met June, bij de McDonalds, om vervolgens door te rijden naar de Toaist Tempel van Cebu. Een mooie tempel met wederom een mooi uitzicht, even cultuur snuiven. Afsluiten nog even op bezoek geweest bij een verborgen vlindertuin (Doris en Rosedin mochten zelfs in de vlinderkooi om te spelen met de vlinders) en DE shoppingmall. Uiteindelijk bracht June ons om 4 uur terug naar Montebello om even op te frissen.

Maar toen moest het spannendste nog beginnen, op bezoek bij onze schoon-over-grootmoeder (de overgrootmoeder van Rosedin en Doris dus). Allemaal weer in een taxi en door naar de familie, gelukkig wist Doris de weg nog want in deze chaos hadden we er anders niet uit gekomen… Even langs de bewaking om zo bij de oom van Jennifer aan te komen want Lola was jarig en werd 89 jaar (i.p.v. 92). Heel de familie stond al klaar en we konden zo aanschuiven aan tafel om een typisch Filippijns diner te nuttigen.

Ondertussen hebben we veel gepraat met Jennifer en haar oom. Het gesprek kwam langzaam op gang, maar toen het liep…! In ieder geval: Jennifer bleek erg uit te kijken naar morgen als ze samen met haar zussen op het vliegtuig stapt naar hun moeder Myra. Wel bleek de rest van de familie Myra erg te missen, maar ja daar kunnen we nu niets aan doen hoor.

Uiteindelijk na wat gepraat en gezing terug gedaan naar het Hotel om nog even een biertje of mangoshake te nuttigen. Morgen gaan we vroeg Jennifer op halen om daarna nog even afscheid te nemen van de mensen en kinderen bij de Children Shelter of Cebu. We zullen zien…

To be continued

p.s.I. Anne Aantjes leef je nog of ben je afgevoerd per ambulance?
p.s.II. we komen en dag eerder terug (snif snif) want dat was zo gepland...

• 07 April 2011 - 14:06

Ageeth:

Hoi Wouter, zullen de nieuwe aankomstdatum noteren, wel handig.
    1 dag in Cebu en dan al zoveel gedaan,
    goede reis verder met z'n 5-en.

• 07 April 2011 - 15:19

Mama Willy:

Wat en leuk en uitgebreid verslag Wouter, geweldig!
    Veel leuke dingen gedaan zeg, ik kan het wel blijven zeggen, elke dag is weer leuk en bijzonder.
    We kijken uit naar het volgende bericht.
    Veel plezier met elkaar!!!!

• 07 April 2011 - 16:41

Otto:

Hey lieve zussen en a.s. (nog wel) zwagers,

Leuk verhaal weer...
    Ik heb in Roemenië ook een keer in zo'n kabelbaan gezeten, leuk uitzicht, maar je bent toch soort blij als je weer uit kan stappen ;).

Hey Wouter, je schrijft over je schoon-overgrootmoeder, maar wat was haar reactie? Zijn jullie goedgekeurd ??

Groeten, (ook van Doghe ?? (juiste spelling?))

• 07 April 2011 - 19:36

Alie:

Al zo veel gezien op ene dag.
    En wat zal het ook een belevenis voor
    over groot-moeder geweest zijn,
    Ook voor haar een prachtig cadeau,
    twee verre achterkleinkinderen op bezoek.

• 07 April 2011 - 20:32

John En Sandra:

de avonturen houden maar niet op he?
    Fantastisch!
    ga zo door