31-03 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 31-03 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

31-03

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

31 Maart 2011 | Filipijnen, Manilla

Nou, hadden we vandaag in de planning Jennifer (en misschien half zusje Myrna) te ontmoeten. GA HET NIET DOOR!!! Grote teleurstelling voor ons. We hadden ons er zo op verheugd! Carmalita had het niet helemaal rond kunnen regelen met Myrna. Myrna woont namelijk een uur van Borbon. Ver buiten de stad van Cebu. Heel jammer zeg…..
We zijn naar het Teenage huis wat ook tevens het kantoor is. Daar was Carmalita om het ons uit te leggen. Toen had zij het plan om zaterdag dan toch nog naar Borbon te gaan. Dan zouden we met een busje van het kindertehuis daar naartoe gaan samen met Jennifer, een oom en een paar tantes. Dat was dus niet onze bedoeling. Want het enige wat we eigelijk nu willen is Jennifer beter leren kennen. Als er allemaal familie bij is zal dat moeilijkere zijn voor om zich open te stellen voor ons. We hebben met moeite wel Jennifers mobiele nummer. Dus zouden we eventueel zaterdag alleen met haar kunnen afspreken.
To be continue…

We konden terug naar de school van het kindertehuis. Gisteren hadden een aantal leraressen gevraagd of wij met de kinderen een aantal tekenlessen wilden geven. Dat kwam dan nu goed van pas, want de afspraak om Jennifer en Myrna te ontmoeten ging niet door.
We hebben de twee oudste klassen gedaan. Rosedin had een leuk spel.
Iedereen aan tafel kreeg een teken papier. En iedereen mocht een voorwerp uitkiezen die ze wilden tekenen. Zij kregen ongeveer een minuut om dit te doen. Daarna moesten ze het voorwerp door geven aan de ander en het volgen object tekenen. Zo kreeg iedereen uit eindelijk dezelfde voorwerpen op papier, maar was het bij iedereen weer anders getekend. Dit was echt super leuk om te doen. Rosedin en ik houden juist van tekenen. Dus kwam het zeker goed van pas.
Om 14.00u zaten allen klassen bij elkaar in de middelste zaal van het gebouw. En er werden bijbel spelletjes gedaan met de kinderen. Zoals; Who am I? Er stonden vier stoelen naast elkaar van a, b, c, d. Er werden een aantal hints verteld over iemand in de Bijbel. En werden er verschillende namen achter de letters (a, b, c, d) genoemd. En dan moesten de kinderen rennen naar de stoel waarvan ze denken dat het antwoord is. Totdat er 1 iemand overblijft van de groep en die heeft gewonnen. Heel actief een leuk spel was dat.
En zo hadden ze nog meer bijbel spellen.

Aan het eind mochten Rosedin en ik tekeningen van vier klassen beoordelen. De twee jongste klassen hadden een kleurplaat van de Bijbel in gekleurd. De twee oudste klassen hadden zelf de Bijbel getekend met eigen inspiratie van liefde en geluk er omheen getekend. Rosedin mocht de jongste twee klassen beoordelen. Ze had twee gele sterretjes met een sticker GOOD JOB! erop. Deze mocht ze opplakken op degene die ze het mooist vond. En twee kinderen kregen een prijs daarvoor. Toevallig had ze Eugene (die leukerd van de foto) gekozen. Was een erg kleurrijke tekening.Dit mocht ik ook hetzelfde doen bij de twee oudste klassen.

Nou, de dag gaat dan weer zo snel voorbij. We zijn daarna teug gegaan naar het hotel en is het daarna gaan regenen. Je wordt hier dan zo lekker plakkerig, want het is dan ook nog eens warm (ongeveer 30 graden nog steeds).

Tot morgen!
Doris en Rosedin

• 31 Maart 2011 - 17:17

Arnold En Nel:

Hoi!!

We lezen met plezier jullie stukjes en leven zo vanuit de verte met jullie mee. Wat een teleurstelling vandaag hé. Al zo lang naar uitgekeken. Gelukkig hebben jullie de dag verder leuk kunnen vullen.
    We duimen voor zaterdag!

Liefs
    Arnold en Nel

• 31 Maart 2011 - 17:24

Otto:

Hey Zusjes,

Balen dat de ontmoeting vandaag niet door ging, als ik jullie was, zou ik inderdaad voor zaterdag met Jennifer afspreken wat te gaan doen.

Gr,

• 31 Maart 2011 - 17:29

Meijke:

Ohh, wat jammer zeg! Dan reken je er helemaal op en dan gaat het niet door. Hopelijk lukt het zaterdag wel! Gelukkig hebben jullie toch een leuke dag gehad. Zijn jullie al een carriereswitch naar het onderwijs of de kinderopvang aan het overwegen? ;-)

Liefs!

• 31 Maart 2011 - 17:42

Mama:

Wat jammer nou toch. gelukkig wel een heel leuke dag gehad zo met de kinderen.
    Zaterdag dan maar wat leuks gaan doen met jennifer.
    Als jullie niet naar Borbon willen moet je het zeker niet doen.
    Ik heb vanmiddag nog geprobeerd te bellen maar dat lukte niet jammergenoeg. Morgen proberen we nog eens.
    Dikke knuffel voor jullie allebei.

• 31 Maart 2011 - 18:42

Alie, Lennart Aldwin:

het lijkt nederland wel al die regen alleen is het niet zo warm als bij jullie.

leuk al die fotos we zijn vol verwachting van de volgende sessie roos!

maar goed ik ga mijn bakkie koffie even opdrinken dus tot zaterdag op skype.

gr fam korevaar

• 31 Maart 2011 - 19:52

Maartje En Anne:

Hoi lieve zussen,

Wat ontzettend balen dat de plannen niet door konden gaan. heb je er net zo op verheugd, gaat het niet door.

Het is heel leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Dat jullie er nog tijd voor kunnen vinden om het elke dag te schrijven. fijn hoor zo kunnen we op afstand met jullie meeleven.

Geniet van alle mooie dingen.

Dikke knuffel

• 31 Maart 2011 - 21:03

Rianne:

Inderdaad balen zeg dat jullie Jennifer vandaag niet hebben kunnen ontmoeten. Uiteindelijk wel een drukke dag geweest dus. Hopelijk lukt het zaterdag om alleen met haar af te spreken.

Liefs Rianne

• 31 Maart 2011 - 21:23

Esther:

Haii,

Vind het jammer voor jullie dat het niet doorging vandaag. Maar hoop dat het zaterdag wel een hele leuke, mooie dag mag zijn!

Fijne dag vandaag en succes met all.. want jullie zijn alweer bijna wakker? haha

Kus

• 31 Maart 2011 - 21:58

Anne En Ageeth:

leuk jullie site te volgen zo te lezen gaat alles goed. (getypt door anne).
    Wensen jullie nog veel plezier met de kinderen daar, ook de foto's geven ons hier een goed beeld van hoe het daar is, geniet van de zon, hier is het grijs en regenachtig.

• 01 April 2011 - 07:58

Cees En Lianne:

Ja ja; Ook op Muisbroek wordt meegelezen met jullie belevenissen. Jullie zijn je roeping misgelopen, bezigheidstherapeut of kleuterjuf zo jullie niet misstaan. Lekker kleuren, knippen en plakken!
    Wat wij ons afvroegen; Jullie hebben de kinderen daar over Nederland verteld..... Hebben jullie er wel bijverteld dat de Nederlandse man groot en lang is? Ik ben bang dat als jullie mannetjes overkomen die kinderen daar denken dat er een invasie van "reuzen" op hen afkomt. Je zou er bij kunnen vertellen: Nederland is niet klein, Nederland LIJKT klein, want de mensen zijn zo groot!
    Groet van ons enne... Blijven schrijven!