09/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 09/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

09/04

Door: Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

13 April 2011 | Filipijnen, Manilla

We moesten de volgende dag om 5.00u weg. Een aantal spullen hebben we achtergelaten in het hotel. Dit was omdat we maar 10 kilo per persoon mee kunnen nemen. We deden alle spullen in een tas. Jennifer vond het erg spannend om mee te gaan deze hele reis. In Tablas aangekomen kregen we al gauw onze tas en konden doorreizen naar Romblon. We gingen per boot naar Romblon. Dat vond Jennifer ook erg spannend. Ze was een beetje zeeziek, maar dat was ook wel begrijpelijk want het was een klein bootje en het waaide erg hard. Op het water zagen we echt iets heel bijzonders. Vliegende vissen. Ja zoek het maar op het internet, die bestaan!!! Echt mega gaaf. Die vissen vliegen normaal even boven het water om hun vijanden te ontwijken maar dit keer vlogen ze weg voor ons soms wel 3 tegelijk echt mooi.
Gelukkig aangekomen met alles nog binnen boord gingen we met 2 auto´s naar ons ressort.
Het 3p ressort of ook wel duck ressort omdat er veel mensen komen om te duiken.
De mensen hier zijn erg aardig. Het ressort is klein maar goed te doen. Alles hier is gemaakt van marmer. Maar we mogen het niet meenemen omdat het hier op het eiland moet blijven. Je mag wel marmer kopen en je kan zelfs een beeld laten maken van jezelf.

De huisjes hier zijn gemaakt van bamboo en hout. De badkamer is kompleet gemaakt van marmer natuurlijk en schelpen erg leuk zelfs een hangmat boven de zee. Echt een lokale overnachting.
Nadat we onze kamers gechecked hadden kregen we een lekkere mango shake. Gelukkig hadden ze daar 3 kittens en 2 puppies dus Jennifer en Rosedin vonden dat erg amusant. Jennifer lijkt daarin wel op Rosedin. Ze heeft ook dezelfde huid als ons en wat helemaal grappig is: ze houd niet van paprika. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest wat erg gezellig was. Nelson een man van het ressort bracht ons naar het strand. Wat niet ver rijden is omdat alles (ook het ressort) aan het water ligt. In 3 uur rij je dit eiland rond. Op het strand snorkelde we wat en zochten lang naar mooie schelpen. Daarna gingen we lekker eten.
Tijdens het eten regende het erg hard hier op het eiland. Wat erg zeldzaam is hier. Na het eten gingen we lekker slapen wat we wel nodig hadden. We vielen gelijk als een blok in slaap.

• 14 April 2011 - 15:52

Esther:

Wow.. wat klinkt dat toch mooi allemaal!! Genietse!