11/04 - Reisverslag uit Romblon, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 11/04 - Reisverslag uit Romblon, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

11/04

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

13 April 2011 | Filipijnen, Romblon

Jennifer ging uiteraard met ons mee watersporten. Met een nog kleiner bootje en zijspannen vaarden we naar een prachtig bijna wit strand met zacht zand en aqua fel blauwe zee. Vanaf dit strand kon je als het laag water was door de zee naar een ander eilandje lopen! Het is dus echt een bounty strand. Er waren een paar vissers aangestrand en zij hadden een aantal inktvissen gevangen. Ze werden ter plaatse gelijk gevild en leeggehaald van binnen. Alles wat ze niet nodig hadden gooiden ze de zee in. Je zag dus een hele grote wolk van inkt de zee in gaan.
Bij het bootje waar onze spullen nog lagen hebben we Jennifer geholpen met het aantrekken van haar duikpak. Met dit pak hoeft ze niet te kunnen zwemmen. Met dit pak blijft ze gewoon drijven. We hebben haar leren snorkelen en hoe ze haar benen moet bewegen om vooruit te gaan. Doris hield haar in het begin beet en heeft op een gegeven moment losgelaten en ging ze alleen verder. Super! Ze deed het echt goed! Ze begon er zoveel plezier in te hebben dat ze even later een paar meter de zee in is gegaan. Dit met begeleiding van ons uiteraard. Verder de zee in hebben we aantal prachtige diersoorten gezien. De felblauwe zeester, heel veel zee egels, het ‘Nemo’ visje (oranje met wit en zwarte strepen),fel blauwe visje, zandkleurige visjes, koraal soorten en zeekomkommers. ZO GAAF!
Ondertussen is Aldwin gaan diepzee duiken. Samen met een duik instructeur. Dit met een duikpak en een luchtfles op zijn rug. Aldwin is zes meter diep geweest en heeft nog veel meer mooie dieren gezien.

Daarna zij we naar een ander strand gevaren en daar gingen we knie-surfen en op een opblaasbanaan achter een speedboot. Doris, Rosedin en Aldwin hebben het knie-surfen geprobeerd. Daarna gingen Jennifer, Rosedin en Doris op de opblaasbabaan. Het was wel spannend want we gingen ver de zee in. Maar we zijn er gelukkig niet afgevallen. We lagen wel hartstikke hard dubbel van het lachen met zijn drieën dat je er bijna buikpijn van kreeg. Zo leuk vonden we het. Daarna gingen Wouter en Aldwin op de banaan. Dat gingen ook super goed.
Na dit hadden we barbecue op het strand. Ja daar krijg je dan wel trek in.
We zijn met het zelfde bootje terug gegaan naar het ressort en hebben daar nog lekker even gerelaxed.(In een hangmat boven de zee)

• 13 April 2011 - 19:13

Maartje:

Wat hebben jullie een heerlijke dag gehad. Dat mag ook wel na zo'n intensieve dag van hiervoor. Leuk dat jullie zo'n lol hebben met Jennifer.