05/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu 05/04 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Doris en Rosedin Lodder (plus Aldwin en Wouter) - WaarBenJij.nu

05/04

Door: Doris en Rosedin

Blijf op de hoogte en volg Doris en Rosedin

05 April 2011 | Filipijnen, Manilla

Weer heerlijk ontbeten naast het zwembad in de zon! Voordat we nar het kindertehuis gingen moesten we het speelgoed die we gekocht hadden meenemen in de taxi. In het hotel waren ze zo vriendelijk dat ze meehielpen dragen.

Vandaag geven we voor de laatste keer les aan de kinderen. Van 12.30u tot 15.30u hadden we één voor één alle vier de klassen. We hebben geknutseld met gekleurd papier. Daar hebben we vormpjes van gemaakt. Rosedin kwam met het idee om glitters erbij te gebruiken. Aan het eind zat het hele lokaal onder de glitters. We wilden het aan het eind opruimen, maar dat mocht niet. Ze hebben zelfs daar iemand voor. De man (Bobo genaamd) ruimt dus alles op in de school. Als ze uitgeknutseld waren mochten ze boeken uitzoeken om te lezen en om mee te nemen naar het kindertehuis. Om 15.30u gingen de kinderen terug naar het kindertehuis. We gaven ze allemaal nog een spekje (marsmellow)
Twee meiden hebben ons ook weer geholpen met het dragen van het speelgoed naar het kindertehuis. We hebben dit gebracht bij Sandy. Zij gaat over het speelgoed. Ze heeft het ook gelijk verdeeld over de drie huizen. En de kinderen konden er gelijk mee spelen. Ze waren er echt zo blij mee!! Zie foto’s!
We hebben tot een uur of vijf nog met ze gespeeld. Alle kinderen vroegen steeds wanneer Aldwin het Wouter nou komen. Wij dus elke keer vertellen dat ze morgen komen. En de meiden begonnen dan elke keer te giechelen. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel.
Vanavond aten Rosedin en ik voor de laatste keer samen. Morgen komen Aldwin en Wouter!! Op dit moment zitten ze in het vliegtuig. Morgen zullen ze rond 15.00u aankomen in Cebu. Dat is ongeveer 09.00u Nederlandse tijd.

Word vervolgd morgen…..
Doris en Rosedin

ps; ja pap, we hebben nieuwe foto's voor je. In plaats van die overheerlijke frisse zoete MANGO-SHAKE.haha

• 05 April 2011 - 14:56

Jan En Gery:

leuk om alles te lezen dames, ik help oma ook op weg om de pc te besturen en dan ka nzij ook jullie belevenissen lezen. fijne reis verder met elkaar als aldwin en wouter morgen arriveren. Het waait hier flink dus als ze tegenwind hebben komen ze wat later........

• 05 April 2011 - 14:59

Ageeth:

Nou dames, de heren zijn vertrokken.
    Vanmorgen Wouter om 10 uur bij Aldwin gebracht voor hun lange reis naar jullie toe. nog even geduld dus.
    Veel gezelligheid met elkaar straks.
    Hier is het maar koud en winderig nu, ben wel een beetje jaloers op jullie hoor, daar bij 29 graden.

• 05 April 2011 - 15:18

Janna:

Wat fijn dat jullie mannen er eindelijk aankomen zeg! haha. Het is leuk om zo met jullie mee te kunnen leven. En ook leuk met de foto's er zo bij. Vooral die foto van die mangoshake....! Ziet er erg lekker uit ;)
    Heel veel plezier straks met z'n vieren.
    Liefs

• 05 April 2011 - 15:52

Jullie Papa:

Mooi zo meiden, eindelijk zie ik die mangojus niet meer. Ik zie dat jullie nu bezig zijn aan een bord overheerlijke zuurkoolstampot. Ik denk tenminste dat het dat is; ik kan het gelukkig niet helemaal goed zien. Zo voel je je weer helemaal thuis in het (kille) Nederland.
    Vanmorgen zijn de jongens nog even langs geweest om afscheid te nemen. Ze hedden er eigenlijk helemaal geen zin in om naar Cebu te komen. Toen ik zei dat ik dan wel zou gaan hoefde het niet en zijn als een speer vertrokken.
    Veel plezier met z'n vieren!!

• 05 April 2011 - 16:02

Doris En Rosedin Lodder (plus Aldwin En Wouter):

Ik zal morgen wat meer foto's erop zetten. Wilde er nu namelijk meer foto's op zetten, maar de computers is een beetje traag dit keer. Morgen meer...
    Dank dank voor al jullie leuke reacties!!!

Groetjes Doris

• 05 April 2011 - 17:25

Otto:

Hey zussen,

Geniet nog even van de laatste avond zonder de mannen, nu kan het nog.
    Morgen zullen jullie de leiding waarschijnlijk gelijk uit handen moeten geven ;)
    Jullie gaan ze wel ophalen op het vliegveld neem ik aan??

Nu ga ik maar eens kijken of de kat van de buren wat eten wil hebben.

Gr, Otto

• 05 April 2011 - 17:57

Caroline & Henk:

Veel plezier straks met z'n 4'en.
    groeten!

• 06 April 2011 - 06:34

Anne:

Ha, gezonde groenten en kaassaus. Home sweet home.

Hebben jullie je ook al aan een lekker vers Filipijns eitje (Baloet) gewaagd...?